martes, 10 de noviembre de 2009

Señora Rushmore


Señora Rushmore és l’agencia de publicitat responsable d’alguns dels conceptes publicitaris més creatius i potents dels últims anys.

La seva història comença a l’octubre del 2000, quan 5 creatius de la multinacional BBDO van decidir muntar-s’ho pel seu compte i competir amb les altres agències per la creativitat, no per la facturació. Entre ells es trobaven Roberto Lara, Marta Rico y Miguel García Vizcaíno, els tres grans creatius de l’empresa.

L’agencia va prendre com a imatge pròpia el rostre de l’actriu nord-americana Dody Goodman (qui va protagonitzar la secretaria de l’institut de Grease: la Senyoreta Blanche). Van triar aquesta imatge simplement perquè ja havien treballat amb aquesta imatge com a personatge secundari d’una campanya i li van agafar un carinyo especial. Però a part, ho van fer per diferenciar-se de la competència. Quan totes les agències tenen el nom dels seus fundadors, ells per portar la contrària, van posar a la seva agència un nom de ficció, amb nom de dona, i a més, amb aspecte de dona gran. També com a símbol del “mimo” i del de cuidar la feina ben feta.

Sra. Rushmore està situada en un edifici històric al centre de Madrid. La seva decoració és completament retro ( cortines, cadires i làmpades vermelles i parets amb paper empaperat) i el rostre de la Sra. Rushmore el trobem a moltes de les sales comunes: ja sigui pintada en una paret enorme o en qualsevol impressió col·locada en qualsevol lloc). A cada costat dels passadissos es troben els despatxos dels creatius que normalment treballen en parelles i veus com van anant d’una banda a l’altre per anar comentant coses amb els companys. I els premis s’acumulen en una prestatgeria de l’agència, encara que diuen que a la meitat de premis no hi van. Aquest és l’ambient que es respira a l’agencia espanyola més internacional en aquests moments, pels seus grans treballs que han fet a nivell mundial.



La primera empresa en confiar en ells per anunciar-se va ser l’ Atlètic de Madrid amb la campanya “Un añito en el infierno”, que més tard donaria peu a totes les campanyes de l’equip realitzades per la Señora Rushmore.Desprès van arribar anunciants com Coca Cola, Aquarius, Mahou, Bocatta, entre molts d’altres.I així van anar creixent, fins a integrar-se a la xarxa internacional United i arribar a convertir-se en un referent de la publicitat del nostre país. Fins i tot, van arribar a crear tota la imatge dels Jocs Olímpics de Pekín i tota la propaganda del senyor Zapatero per les anteriors eleccions, entre molts d’altres treballs que han realitzat a nivell mundial.



Una de les coses interessants és la seva web. Només al pitjar el link d’entrar a pàgina d’inici ja et trobes amb algo no molt comú. Et trobes una porta tancada a la qual hi piques, i a l’estona s’obre i darrere hi trobes la senyora Rushmore que et dona la benvinguda a la seva casa. I és això, una casa per la qual tu hi navegues i descobreixes aquesta agència. Cada habitació té el seu tema i algun dels objectes que et trobes et donarà informació. Els seus objectius els trobaràs a la bíblia de l’habitació, els seus spots i gràfiques a la cuina, els seus treballs antics a la televisió antiga del menjador, els seus creatius a un marc de fotografies de la sala, etc... Es tracta, de poc a poc,de descobrir la casa i paral·lelament, l’agència.

Els seus objectius són molt clars. Primer de tot, la creació de bones idees. Idees úniques, simples, potents i que arribin a l’espectador, al carrer. Creuen en la creació de codis propis per les marques, codis que garantitzin que la campanya s’atribuirà a aquella marca i no a cap altre. I així tenir una relació llarga amb els seus clients guardant la seva marca. I per últim, ens expliquen que es necessari generar un bon clima de treball tant dins de l’agència com amb els clients, ja que això afavoreix el projecte final.

“ La Señora Rushmore mimarà el trabajo como nadie lo ha hecho hasta ahora”

Aquí teniu uns dels anuncis significatius de l’agència i que descriuen les seves idees i formes de treballar.


BOCATTA

Aquesta campanya de publicitat de Bocatta va ser molt conflictiva. Un cop publicada, van haver queixes de varies persones. La raó? Que denigrava la vida al camp, i que no era cert. Señora Rushmore va contestar: l’anunci és completament verídic, les situacions que es mostren són la realitat de la vida rural. La campanya es va gravar amb gent del camp, i es va ensenyar el que acostuma a ser el seu dia a dia amb un toc d’humor (tal i com expliquen al final del vídeo).
Exceptuant això, en aquest anunci es veu una de les característiques importants de l’agència. Venen un producte a partir de històries personals. Al llarg de tot l’anunci es mostren diferents personatges que expliquen la seva vida amb un toc d’humor afegit per l’agència. I cal destacar també, que la majoria de gent que hi apareix són gent d’una mitjana d’edat elevada.


AQUARIUS

Señora Rushmore, fa temps que crea els spots d’aquesta empresa. Aquí en teniu un exemple, però el que diré ho puc aplicar a totes les altres campanyes d’aquarius, ja que es segueixen un fil molt semblant.
Amb Aquarius, s’han creat varis spots mostrant sempre una història. En aquest cas, Radio La Colifata, una radio creada per un hospital psiquiàtric amb la finalitat de que fos una teràpia pels malalts. I Señora Rushmore s’hi va acostar per explicar la seva història i així vendre el producte. En tot l’anunci, els components de Radio La Colifata expliquen com va nèixer aquesta idea i com s’ha desenvolupat. I així molts altres spots d’Aquarius, com el que expliquen la història d’un home africà que feia taüts personalitzats i un cop mort, el seu net seguia amb la tradició.
En aquest anunci també es crea un dinamisme de plans i d’accions que fan l’anunci molt atractiu. I també li donen un toc d’humor, característic de l’anunci.


ATLÉTICO DE MADRID

Un cop més veiem una història personal. Però aquest cop no es juga amb l’ humor, si no tot el contrari: amb la tristesa i el record. És un anunci que juga amb l’emoció i la tendresa. L’Atlètic de Madrid va encarregar aquest anunci i venia lligat amb que reconstruirien un camp de futbol a Kosovo, i l’agència va contribuir amb un anunci ubicat allà sobre la història d’un soldat que va conèixer un pastor, al qual li havien matat a tota la família, i el soldat veu que allò si que és patiment, no quan un equip de futbol va malament.


LA VIDA PUEDE SER MARAVILLOSA- LA SEXTA

En aquest anunci s’explica una situació fantàstica. Tot comença quan una nena obre la finestra de la seva habitació i el que es veu és un món meravellós on els volcans treuen globus i confeti, els monstres escombren els carrers, el que sembla ser un home dolent deixa anar papallones, els continents s’ajunten, els marcianets dels videojocs d’abracen, etc.
Aquest spot es desmarca dels anteriors amb una història fictícia plena d’imaginació, i on el personatge del principi és una nena, fet que es repetirà en molts altres spots.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Señora Rushmore té anuncis de tota mena, segons els clients, però crec que el seu caràcter és un ben marcat. Mirant tots els seus spots, he vist que hi ha aspectes que predominen en molts dels seus projectes. Primerament, a destacar, sempre que poden es centren en històries personals, una persona fictícia o no que explica una vivència personal, i a partir d’aquí desenvolupen l’anunci. I normalment, aquestes històries sempre tenen un toc emotiu o divertit, sempre de l’entorn social. Desprès, també es pot observar quins són els seus personatges predilectes: els nens i la gent gran, jugant amb l’innòcencia d’aquests personatges. I per últim, destacar el joc de la imaginació que tenen a l’agència creant espais fantàstics o personatges molt ficticis que ens arrenquen un somriure.

El fort de l’agència són els spots, però també tenen gràfica per complementar aquests anuncis, o no. Per exemple, podria destacar la campanya publicitaria de Minute Maid de la Limonada o el nou suc Tentemmpié, que se li ha creat una campanya publicitaria molt divertida. Aquesta es tracta d’anteposar el producte davant d’una espècie d’il·lusió òptica generada per la gana de mig matí i clarament dirigida a un públic molt determinat: treballadors d’oficina. I hi ho més graciós, és que fins i tot el sandwich té bona pinta encara que estigui fet amb cartró, gomes, paper, etc. Hi també destacar un anunci per Africa Directo sobre la malària a Àfrica. Una publicitat que consta de diferents versions, on personatges històrics i elements militars estan composats pel mosquit de la malària.



Señora Rushmore és una agència que té unes idees molt potents i imaginatives. Us recomano que passeu per la seva web i hi feu un cop d'ull per veure algo més dels seus treballs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario